Відновлення обладнання
Не секрет, що підприємства, які експлуатують різне обладнання, встановлене в «доперебудовні» часи, не мають можливості його ремонту або заміни, без яких робота на такому обладнанні стає небезпечною. З полімерною композицією “Коутекс” можна продовжити життя такого обладнання у кілька разів.
Приклад:Водяний насос, від корпусу якого залишився один чавунний каркас, не придатний до експлуатації, після відновлення геометрії корпусу за допомогою полімерної композиції може працювати ще від трьох до п’яти років.
Це стосується не лише корпусів, а й робочих коліс. Високонаповнений полімерний склад захищає металеву поверхню від гідроабразивного та кавітаційного зношування (фото 5). За допомогою ПК «Коутекс МД» можна відновлювати посадкові місця під підшипники та вали, гідрозатвори тощо.
На фото: восстановление гидрозатвора одного из насосов Киевской ГАЭС.
Потребують ремонту та відновлення
Пртотягом шість років експлуатації, після проведеного ремонту частини особливо зношених площин, полімерна композиція продовжує виконувати свої функції, а не захищені металеві поверхні, розташовані по сусідству, продовжують руйнуватися.
Трубопроводи теж потребують ремонту та відновлення. Виразкова корозія руйнує трубопровід зсередини та спосіб ремонту, який Ви бачите на фотографії (фото 6), не завжди є доцільним. Можете собі уявити трубу, з десятком, сотнею таких ось штирів.
На «скелет», що залишився від труби, достатньо намотати склострічку, просочену полімерною композицією потрібної товщини, і відремонтована ділянка трубопроводу працюватиме ще довгі роки, навіть якщо металу під склопластиком і зовсім не залишиться. На трубопроводах низького тиску, чавунних каналізаційних трубах, достатньо намотування завтовшки в два-три шари.
Бітумні та поліуретанові матеріали та їх кополімери досить широко використовуються для відновлення гідроізоляції на магістральних трубопроводах у нормальних умовах.
Однак у присутності великої кількості вологи і, тим більше, під водою вищевказані матеріали повністю втрачають свої «клеючі» властивості.
Не втрачає адгезійної міцності
“Коутекс ПР-спрут” – полімеризується під водою і не втрачає при цьому адгезійної міцності. Існує кілька варіантів нанесення полімерної гідроізоляції на трубопровід:
– просочена на поверхні склотканина подається водолазам до місця ремонту для намотування на трубу.
– на просочену та затверджену на поверхні склотканину, по суті це готовий до використання виріб із заздалегідь заданими параметрами (муфта), наноситься шар ПК «Коутекс ПР
– спрут» і укладається на ділянку, що ремонтується. Кількість таких муфт, що укладаються на трубопровід, не обмежена і може складати сотні метрів. Укладання йде «внахлест», без перепусток – це передбачено конструкцією виробу.
Можно використовувати
Цю ж технологію можна використовувати для відновлення гідроізоляції трубопроводів як на поверхні, так і безпосередньо під водою. За кордоном така технологія ремонту проходить під назвою «Clock Spring» і успішно впроваджується в нафтогазовій галузі як нова, хоча насправді цей спосіб ремонту успішно використовувався в СРСР у 1980 – 90 роках (фото 7-8). Різниця лише у застосовуваних матеріалах. Раніше для таких робіт використовували поліефіри та акрилати, а в даний час використовують в основному поліепоксиди.
Якщо замінити склопластикову стрічку на металеву, то ми отримаємо зміцнюючий бандаж, який захистить дефектну ділянку від подальшої руйнації. Додавання металевої стрічки до товщини стінки проржавілого трубопроводу, що приймає на себе кільцеву напругу в зоні пошкодження, теоретично дозволяє збільшувати тиск до проектного.
На невеликих, локальних ділянках пропонується установка розрізного хомута після відновлення геометрії поверхні труби та її гідроізоляції з використанням ПК «Коутекс ПР».
Як видно з фотографій, дослідний зразок повністю зруйнувався за межами зміцнювального хомута при тиску 180 бар., Тиском в троє трубопроводу, що перевищує робочий тиск.
Слід ще раз звернути увагу на ту обставину, що всі види ремонтних робіт можуть проводитись не тільки на поверхні, а й безпосередньо в підводних умовах.
Ще один спосіб ремонту полягає в установці на пошкоджену ділянку труби цільнозварного металевого сегмента більшого діаметру, ніж діаметр трубопроводу, з наступним закачуванням полімерного матеріалу. Безусадковий (менше 0,1%) полімерний матеріал, що нагнітається під тиском у порожнину ремонтної муфти, оберігає пошкоджену ділянку від деформаційних навантажень, захищає від корозії, тим самим продовжуючи термін безаварійної експлуатації трубопроводу.
За своїми експлуатаційними характеристиками та завдяки унікальним властивостям полімерного матеріалу такий вид ремонту в рази перевищує за якістю аналогічні роботи із застосуванням цементних розчинів.
Найбільш інтенсивної корозії схильні
Найбільш інтенсивній корозії схильні до опори мостів, нафтових вишок і причалів у зоні змінного змочування. Для їх захисту та зміцнення можна застосувати два варіанти ремонту. Перший варіант – використання склопластикової оболонки (муфти), описаний вище.
Другий – заливання в заздалегідь підготовлену кругову опалубку високонаповненого полімерного матеріалу. З композиція формується міцна захисна оболонка, що ізолює опору від води та оберігає її від подальшого руйнування. Причому цей метод дієвий як металевих опор, так залізобетонних конструкцій.
Опалубку можна використовувати багаторазово. Аналогічний ремонт можна провести і на площині, використовуючи для цього металевий або знімний дерев’яний щит.